Başlığım İlk Yazım olsun


Merhaba;
Öncelikle ben iyi bir yazar değilim.Yani kitap okumayı fazla seven bir insan değilim ama bu bendeki teknoloji merakı yüzünden sürekli yeni yeni dergiler haberleri takip ediyorum.Dolayısıyla muhabbetlerim fazla dikkat çekici değildir kimileri için :) 

Chapter ONE
Ah Bu Hayat :) 
Hayat adil değil bunu çok iyi biliyoruz.Hepimizin yakındığı bir nokta bundan eminim. Her birimizi ayrı yerlere savurdu bu sınavlar bu hayat sınavı!
Ben  Ankara Üniversitesinde İstatistik okuyorum beni de oraya savurdu.hiç bilgim olmayan ilgim olmayan bir alana bu kadar ağır sayısal bir bölüme.Bölümümü seviyorum ancak yapısını sevmiyorum. Herşey teorik bölümde ne yaparsan yap ortada bişiler görmeyince insanın aklında hiçbişi kalmıyor.Ne yaparsan yap ne kadar çalışırsan ne kadar programlıda olsan sonuç kötü.Sayısal olmasına rağmen gerçekten ezber yapıyoruz bir sözelci gibi... Bazılarının egosunu tatmin etmekten başka bişi yapmıyoruz son 2 yıldır. Hani bu kadarıda gerçekten bazen fazla geliyor.Sabah akşam çalış ezberle.Elinde kocaman bir sıfır.Sebebi bizmiyiz peki? Bu olayda iğne-çuvaldız olayını biz çok yapıyoruz ama bunu birazda keşke diğerleri düşünce.Diğerleri diye atfettiğim kişileri anlamayan yoktur diye düşünüyorum.Onlar galiba bizim durumlarımızdan geçmediler.Uzaylılar getirdiler galiba onları bundan dolayı onlara "The Others" diyeceğim diğer yazılarımda da..

Chapter TWO
FOR i=0 to N :)
Gel gelelim konuya... Ben yazılım konusunda gerçekten çokta başarılı değilim. kimilerine göre düşünsem biraz yapamayacağım yok kimilerine göreyse hep bilinen şeyler yada "ne var olum onu yapmada bi kaç saatte bende yaparım" tepkisi alan biriyim.Bana programlamayı sevdiren kişi hocam Salih Demir ve Mesut Sevindik tir.
Bilgim sıfırdı bundan dolayı başlık" FOR i=0 to N :)"  sadece okulda anlatılan Q-basic dilini bilirdim.Oda artık günümüzde ne kadar işimize yararsa!..
Ama web programlama konusunda biraz bilgim vardı.Yine de kendimi programcı olarak tanımlayamam.Sebebi html ve asp bilmemdi ve bunu hemen hemen herkes yapabiliyor artık.Bundan dolayı kendimi sıfır olarak görüyordum.Sanırım sözü fazla uzatıyorum konuya geliyorum :) Hocalarım bana delphi yi tanıttılar ve resmen hayatım değişti.Delphide ilk programımı yazdım sabah akşam delphi ile ilgili kitap okudum sürekli internette yeni yeni kodlar araştırdım.Bilirsiniz teknoloji sürekli gelişiyor. İlk kodlama yaptığım program Borland Delphi 7 idi. Ve ilk yazdığım programlardan biri seminer kayıt programı idi ve herşeyi düşünerek toplamda 4-5 haftada yazmıştım.Yine korkak adımlarımla bir sonraki seviyeye adımımı attım Delphi 2010 ile tanıştım
delphi 2010 ile hayatıma yeni bir boyut geldi .NET .Herşey daha kolay görsel ve hızlıydı. O kadar çok sevmiştim ki sürekli yeni yeni programlar programcıklar yazdım.Arada burdan da vereceğim yazdığım programları.Belki birilerinin işine yarar.. Herneyse  Bu sene Delphi XE2 nin Türkiye Lansmanına katıldım ve doğru bir yazılım seçtiğimi anladım. Aslında programlamaya başlamam hemen hemen böyle bir durumdu :)
Ben bu işi çok seviyorum gerçekten de kendimi geliştirmeye açık bulduğum bir konu olarak görüyorum...


Umarım beğenmişsinizdir.
Lord Of The Codder :)



twitter

Yorumlar